APA YANG KAU MILIKI SEKARANG TAK AKAN PERNAH KEKAL. SEMUA TU PINJAMAN DARIPADA ALLAH, SEMENTARA. WALAU SEMENTARA, IA MAMPU BUAT KAU RASA APA TU BAHAGIA. DERITA TU AKAN ADA, CUMA TAK AKAN LAMA. SEBAB TU ALLAH JADIKAN KAU MANUSIA, UNTUK KAU MENEROKA APA YANG DIA CIPTA

Monday, April 9, 2012

cerita comel aizat di sekolah

ASSALAMUALAIKUM

wink wink wink *sambil lompat lompat keliling bilik . kau dah kenapa aizat ? ok ok demam satu saat tadi . hew hew hew *gelak trend sekarang . hari ni tak buat apa kat rumah sebab rutin aku pergi ambil adik balik sekolah , hantar adik pergi sekolah . sebab ayah pergi outstation , sedih . seorang abang mithali macam aku patut dicontohi . eh ? *dush dush dush tumbuk muka sendiri . sekarang ni bukan main rajin aku update blog ye tak ? dengan entah apa apa cerita merepek aku masukkan . aisehhh sebab aku tak ada benda nak buat , tolonglah fahami aku okay ? *dengan megah berkata kata seperti rosnah mat aris . so today aku nak bercerita pasal aku di sekolah , masa haritu dah cerita pasal cake di zaman kanak kanak kan ? now agak nakal juga bila di sekolah , but tak dinafikan aku memang baik di sekolah , cuma ada waktu je nakal , ehem ehem , ye serious betul baik *hihihi , ketawa kejam macam maya karin . so nak tahu apekemenda si aizat merepek again , scroll le ke bawah baca , tak kan nak suruh Aaron Aziz yang scroll kan , adoi .

#KANTOI MAKAN
kelas math ialah dalam bahasa scientific dia is kelas matematik , siapa tak tahu aku ambil lada hitam tuang kat mata dia banyak banyak , tahu takut . hihi . so bila kat sekolah kalau masa kelas matematik memang cikgu letak tempat aku kat belakang . actually for every class pun . sebab muka aku nampak baik kot . kawan kawan aku yang nakal semua kena campak ke depan . kau tengok nampak tak permainan dia ? hihi *mohon mereka tak baca . and eceh konon muka aku yang baik comel ni dia ingat akan fokus kan , then bila dia mengajar kat depan kau tahu aku buat apa ? aku makan nasi lemak sambil aku conteng conteng meja . punya tekun lebih tekun daripada kawan aku yang fokus apa dia ajar . but then time dia mengajar jelah , time dia bagi latihan and notes aku salin *cakap dengan muka penuh serious sambil berdiri atas meja . lepastu ada sekali tu aku tengah nak suap nasi lemak tu boleh pula dia toleh .

AIZAT , BUAT APA TU , SIAP MAKAN BAGAI ? *muka dengan penuh garang
HEHEHE , MAKAN CIKGU , JAP JAP NAK SIMPAN BALIK , YANG DALAM MULUT SAYA TELAN OK *sambil gelabah simpan makanan

sejak pada haritu dia jarang dah asyik duduk depan kau tahu tak , dia dah mula round round kebelakang , and bila sampai tempat aku dia stop lama lama *ala ala kiah jual ikan masin . aku pun macam adoi adoi kenapa dia stop pulak ni sambil aku cakap dalam hati

CIKGU APAKAH MAKSUD ANDA BERADA LAMA LAMA DI TEMPAT SAYA ?

serious lepastu aku jadi rajin gila bapak punya kau pun adoi der *ala ala johan . sebab otak aku macam kena berus dengan berus jamban laju laju . tapi aku tetap juga makan nasi lemak letak bawah meja . dia jalan je kedepan aku kunyah kunyah laju laju , bila dia toleh aku stop kunyah . dia pandang depan balik aku kunyah kunyah kunyah and aku telan . kiranya sepanjang kelas dia aku tak lapar . kau tahu sebab apa ? sebab kelas dia , bila waktu dia je mesti pagi . aku pun tak tahu kenapa dia suka kelas pagi . dengan mengantuk bagai nak belajar math . aku lebih prefer Chemistry sebab yes subject tu aku minat kau tahu ! but nak buat macam mana , nak kena lempang kalau sukahati aku je nak main tukar jadual . even aku adalah ketua tingkatan ? *sambil kelip kelip mata laju laju macam barbie .

#CIKGU ADD MATH GARANG
ini lagi cannot go kau tahu . cikgu add math aku kat sekolah punyalah garang gila bapak *sambil megah cakap macam harun salim bachik . dia ni bukan je garang , suka buat muka serious bukan macam nak makan orang , macam pekerja kat penjara yang nak gantung orang tu . dah lah add math boleh buat kepala meletup even cantum balik pun meletup . sebab tu kot dia garang nak mati . kau tahu kalau dia ajar tak pernah senyum . aku macam , cikgu , peace sikit . macam nak cakaplah , kalau aku cakap mati aku kena bom and campak dengan dia kat bawah *kena tulis wasiat awal awal . lepastu dia ni jenis kalau dia dah singgah kat tempat orang tu , kalau dia bagi latihan dia akan duduk sampai kita selesaikan latihan tu , kalau tak tahu step kau tahu dia cakap apa ?

ITU PUN TAK TAHU , DAH BANYAK KALI AJAR PUN MASIH TAK TAHU *slank chinese sambil jerit tepuk meja

kau tahu dia punya jerit tu sampai 3 kelas seterusnya tu boleh dengar pun adoi der . yang paling aku suka buat dengan kawan sebelah aku , bila dia bagi latihan dia tak marah kalau kita lambat buat , tapi jangan tak tahu solution dia . kerja jahat aku dengan membe aku , kalau ada satu latihan yang dia bagi tu senang and dah siap solution dia , bila dia jalan , kitaorang cepat cepat padam , and bila dia sampai , stop kat tempat aku , barulah aku buat balik , then dia tak bising , then dia jalan ke depan pergi ke tempat orang lain . padahal latihan tu aku dah siap . bijak kan ? *sambil senyum bangga angkat angkat kening . bila membe aku kena marah aku gelak gelakkan dia sambil menari ballad , then bila cikgu toleh aku terus buat buat ada kerja . best tahu bila tak kena marah , peace *buat muka comel

#KANTOI HANDPHONE
aku kalau pergi sekolah kau tahu memang suka bawak handphone . bukan aku nak berlagak lah gila tapi sebab kelas aku always tak tentu masa balik dia , senang aku nak call Ibu Norry . macam biasalah kan kalau dah bawak handphone ni masa kat perhimpunan memang akan ada spot check . aku kadang kadang macam , what the datin maimon handphone orang pun kau nak ambil , then aku macam biasa kalau ada spot check aku ada membe pengawas , yes memang lepas tak payah aku nak risau *sambil shuffle dengan penuh riang . kerja aku dengan kawan kawan again ketawa . gila bapak kejam nak mati kan aku ? rasa macam diri tak berguna je and nak lempang laju laju  . lepastu siap cakap pulaktu 

SIAPA SURUH BAWAK HANDPHONE PERGI SEKOLAH , NAK AMBIL GAMBAR MUNCUNG ITIK LAHTU *aku harap korang faham statement ni

bila dah habis perhimpunan aku dengan gembira sekali masuk kelas and kebetulan masa tu ramai tak datang . eceh nak tunjuk baik kau tahu pergi duduk depan . masa tu cikgu yang ajar aku tu dia cikgu pengawas jugak , kiranya cikgu disiplin . then tengah best best dia ajar aku kat sebelah tiba tiba keluar lagu paramore kau tahu , kuat gila babeng volume paling kuat . aku dengan muka tak bersalah ingat handphone dia , dia toleh pandang handbag dia , dia cakap saya tak guna lagu tu then dia pandang aku . aku hanya mampu telan air liur keluarkan handphone and yang paling tak boleh blah aku siap pergi cabut battery handphone depan depan dia kau tahu . kau ade ? then dia cakap .

AIKK AIZAT , SAYA PUNYA HANDPHONE PUN SILENT , AWAK PUNYA HANDPHONE PULA BERBUNYI , SIMPAN HANDPHONE TU KALAU TAK NAK SAYA RAMPAS

bapak gila cuak nak mati tahap karma gajah nak meninggal kau tahu . nasib baik dia ok , kalau tak memang harapan aku nak dapat handphone aku balik . then sejak daripada hari tu , bila kelas dia memang aku akan cabut battery handphone aku lepastu buat muka budak baik macam pelakon handalan menang anugerah bintang popular kau tahu . memang aku tak nak pisang berbuah lima enam tujuh lapan kali . kalau berbuah juga , memang aku pindah sekolah kau tahu menutup kemaluan , eh ? maksud aku menutup malu yang aku hadapi , lalalalala .

#PINTU LOCKER LAB TERCABUT
ini memang aku macam aizat ayookkkk apa kau dah buat . cerita dia macam ni , masa tu kelas chemistry , aku tak ada kerusi sebab kerusi lab semua dah ada orang pakai . sebab aku malas nak merayau nak pergi cari kerusi , aku ambil keputusan nak duduk je atas pintu meja lab *dengan penuh megah and bangga aku duduk kau tahu . aku pun tak tahu macam mana nak cakap keadaan pintu meja tu *sambil gigih cuba menerangkan sepenuh hati . then masa tu tengah tengah belajar . kawan kawan aku pun cakaplah eijat bahaya ngeng kau duduk macam tu , pergi ambil kerusi lah hoi . aku dengan megah siap duduk and goyang kedepan kebelakang pintu meja tu , then siap cakap :

ADA KAU NAMPAK AKU JATUH ? *dengan penuh bangga muka macam Aaron Aziz

then lepas habis je aku cakap macamtu pintu tu terus tercabut and aku terjatuh kat bawah kau tahu . muka aku memang gelabah gila nak mati macam orang nak kena lempang laju laju . then semua kawan kawan aku bantai gelak kuat kuat . aku dengan cuak gila bapak terus ambil pintu tu pasang balik even dia tak melekat . bila cikgu kimia tanya ni kenapa gelak gelak ni , aku dengan selamba tahi gajah aku bangun cakap

TAK , SAYA NAK AMBIL KERUSI KAT LAB SEBELAH *sambil lap lap seluar and muka sengih sengih angkat kening macam ziana zain .

then bila keluar aku gelak gelak sorang sorang sampai sakit perut aku meleleh airmata aku kau tahu , tak pasal pasal je pintu tercabut and aku jatuh terduduk kat bawah . tulah punyalah ingat badan ringan macam Yuna kan , tapi badan kan dah berat macam Aaron Aziz . ecewahh punya perasan . tapi serious , macam Aaron Aziz kan ? *rasa diri tak berguna je malam ni -.-




dan dan dan inilah kisah aku masa zaman sekolah kau tahu , but then zaman sekolah aku dah tinggalkan , memang banyak moment kalau nak cakap masa zaman sekolah ni . semua tu jadi kenangan . daripada aku comot dulu , now dah bertukar jadi Aaron Aziz . eh eh ? kau kenapa aizat dari tadi sebut nama En Haris ombak rindu tu . even dah tak pergi kat sekolah sana lagi but semua tu akan tetap aku ingat kau tahu even nanti aku dah tua gigi tinggal lima nam batang nak kunyah pun tak mampu , tapi memori ni akan always ada dalam ingatan aku , sentiasa , nak nak memori nakal nakal aku dengan kawan aku kan , memang aku tak boleh lupa , macam macam kau tahu aku buat dengan mereka . and kepada yang mengundi AA , Aaron Aziz - Aizat Abd malam tadi , terima kasih and nanti saya belanja makan roti canai sorang setengah keping ok ? peace sikit !

AND !

ni ada video sikit yang aizat wish untuk all my friends yang sama kelas dengan aizat dulu , love you guys !





FACEBOOK : EIJAT ABDULLAH (KLIK)
FACEBOOK PAGE : WHISPER OF EIJAT ABDULLAH (KLIK)
TWITTER : @AIZATABD (KLIK)


NOTE : boleh tak kalau dah tua bangka nak masuk sekolah balik ?

No comments:

Post a Comment