APA YANG KAU MILIKI SEKARANG TAK AKAN PERNAH KEKAL. SEMUA TU PINJAMAN DARIPADA ALLAH, SEMENTARA. WALAU SEMENTARA, IA MAMPU BUAT KAU RASA APA TU BAHAGIA. DERITA TU AKAN ADA, CUMA TAK AKAN LAMA. SEBAB TU ALLAH JADIKAN KAU MANUSIA, UNTUK KAU MENEROKA APA YANG DIA CIPTA

Sunday, January 19, 2014

selipar

ASSALAMUALAIKUM

macam biasalah bila cuti je aku jadi bodyguard Ibu Norry untuk ke sana ke mari . aku rasa kalau aku apply jadi driver mana mana datuk datuk yang perlukan driver pun dah lulus dah . kebetulan uncle semua nak balik so aku teman lah Puan Ibu pergi pasar . pagi pagi lagi dah workout angkat daging , ikan parang , ketam segala . aku tengok orang lain dok rilek goyang kaki tidur lagi . takpe , nak jadi anak mithali kena buat ceni selalu . ewah bangga pulak rasa kan .

bukan setakat pergi pasar je , tetibe Ibu Norry ajak pergi beli rak kasut sebab rak yang lama dah tak muat sampai termuntah muntah kasut yang ada . satu je perangai Ibu guwa ni , dia tak suka benda benda yang bersepah ada depan mata dia . sebelum kena pom pang pom pang kitorang dah bersihkan dulu . lepas dia dah check check , kau nak buat sepah lepastu lantak kaulah , tapi time dia nak check je make sure kemas . time kekecik dulu aku selalu kantoi bila tak kemas bilik , dah besar ni bila pagi je bersih bilik aku . dah tengah hari macam kapal pecah . kau sendiri tak sangka tu bilik sebab kau ingatkan tu tong sampah .


lepas dah check air kereta semua aku pun hon hon kereta suruh Ibu cepat sebab kalau keluar tetengah hari macam ni yang aku paling malas jammed . nak menghadap jammed tu kau boleh bakar kek 2 adunan tahu tak . padahal kenkadang kau nak beli tepung je . dalam kereta Ibu Norry pun mulalah bukak satu persatu list list barang yang dia nak beli . itulah pompuan , bila nak keluar , cakap nak beli satu barang je , almari or rak kasut . tapi ada anak anak di sebalik barang utama dia tu . dengan alas meja , dengan cawan apa semua . alasan dia senang , nanti kahwin senang orang datang nak sediakan cawan . memang yang datang tu nanti pakai sorang 2 cawan sebab kat rumah aku cawan tu kalau kau susun dan boleh jadi satu bangunan .


dah sampai tempat jual almari tu guwa pun berjalan jalan area situ biarkan Ibu pilih almari mana yang dia nak . naik segan pulak rasanya bila jalan sensorang ni . rasa macam semorang nak usha tau , malu tahu . ahakz aku rasa macam nak sagat je kepala sendiri kat dinding baca ayat tadi . lepas dah jenjalan tu mata guwa terpandang satu kedai game . aha memang peberet guwa ni sebab nak check ada tak game baru yang boleh guwa beli . masuk masuk je kedai tu guwa berdiri ke kiri ke kanan ke kiri ke kanan . orang kedai tu pun dah menyampah tengok guwa sebab kalau datang aku selalunya bukan beli pun . tanya je banyak . lepastu aku download sendiri kat online . 

tengeh belek belek tetibe ada sorang pekerja kedai ni bersuara menyapa aku . bahasa melayu sangat kan ayat aku :

"hallo bos lama tak nampak ?"

"saya study lah , jarang balik" - PENIPU ! padahal setiap minggu balik

"ohhh , harini datang sorang ah ?"

"dengan mummy saya , dia beli barang ?"

lepastu dia pun kemas kemas and susun dia punya khazanah khazanah dalam kedai tu sebab aku tengok kedai dia pun dah macam bilik aku . macam kapal pecah .

"aiyooooo bos , cantik selipar you ma"

aku pun senyum pastu terus pandang selipar aku . tak teringat langsung aku pakai selipar apa .

Astaghfirullahalazim.....



aku rasa aku paling comel harini . rasa macam benci kat diri sendiri pun ada . aku terus masuk kereta call Ibu cakap aku tunggu dalam kereta je . aku tak sanggup dah nak menghadapi dunia . kalau boleh aku nak duduk je dalam kereta diam diam even dah sampai rumah sekalipun . Ya Allah ampunilah dosa hambamu ini .bila dalam kereta aku cerita kat Ibu , Ibu ketawa sampai keluar airmata . siap tak nak berhenti ketawa . aku rasa tak berguna betul harini . nak berkurung dalam bilik je harini . hm . patutlah aku rasa kaki aku sejuk and ringan je nak berjalan . benci ok benci . bayangkan kalau orang kedai game tu tak tegur , ah tak nak bayangkan !


NOTE : sebelum keluar tu even nak cepat macam manapun , check dulu ok selipar tu . menyesal kemudian tak berguna .


TWITTER : @AIZATABD
INSTAGRAM : @SKULLSULIVAN
FACEBOOK : EIJAT ABDULLAH