APA YANG KAU MILIKI SEKARANG TAK AKAN PERNAH KEKAL. SEMUA TU PINJAMAN DARIPADA ALLAH, SEMENTARA. WALAU SEMENTARA, IA MAMPU BUAT KAU RASA APA TU BAHAGIA. DERITA TU AKAN ADA, CUMA TAK AKAN LAMA. SEBAB TU ALLAH JADIKAN KAU MANUSIA, UNTUK KAU MENEROKA APA YANG DIA CIPTA

Saturday, May 14, 2011

menjaga kanak kanak sangat comel

ASSALAMUALAIKUM

hiyahhh !!! (*konon bunyi menggeliat) . pagi bangun begitu bersemangat bagai kann bangun pukul 6 setengah pagi semata-2 nak pergi menjadi babysitter kat sekolah ibu norry . siapakah beliau ? beliau adalah ibu aku . siapakah ibu aku ? beliau adalah ibu norry . lalala . actually today sekolah ibu norry ada hari sukan so that aku telah dipaksa bekali-2 untuk mengikutnya ke sekolahnya . kenapakah aku yang menjadi mangsa ? ibu, saya memang suka kanak-2 tapi yang comel je . walaupun berjuta batu lari, berjuta alasan aku bagi, tetapi, alasan aku bagaikan mencurah air ke daun keladi . ibu, adakah alasan saya alasan kanak-2 tadika ?

after dah siap dengan begitu comel, aku kembali membaringkan diri ke atas katil . kononn nak baring-2 at last hambik haa tertidor . bangun, seribu satu miskol tertera kat henpon aku . ahhh ! lambat dah . tergesa-2 aku keluar rumah pergi kat sekolah ibu norry . aiyaa ! siapkan telinga je . ayah, tak nak membantu saya ke menyelesaikan masalah ?

sampai je sekolah ? eh, adakah ini semua budak-2 ? ramainya and semua tengah belari-2 bagai berada di taman bunga . bersama kumbang-2 dan bunga yang indah . adakah ini tugas aku ? mula-2 jumpa ibu norry . kena bebel kejap ?

IBU NORRY : kenapa lambat anakku ?
AKU : saya berak ibu, lama sangat tak berak .
IBU NORRY : lain kali bawak je jamban sekali .

Then aku pon start laa duduk bawah kanopi (khemah berwarna putih) and start laa duduk ngn budak-2 . aku malas nak jaga . lebih baik makan cekolet sambil minum slurpee pagi-2 buta nie . bila keluarkan je coklat, banyak mata-2 tajam memandang . opps ! adakah mereka piranha ? terus aku simpan balik . then aku pon keluarkan lah komik and start bace . bila pandang je kat depan !!


Manusia kah ini ?

Aku pon berdiri mengumpulkan kembali kanak-2 riang ini . dah laa ramai parents . dengan awek-2 yang ramai . bila panggil-2 tak nak datang . siapa-2 ada batang mop tak ? aku pon memikirkan idea mcm mane nak kumpulkan budak-2 nie . tiba-2 !



at last mereka berkumpul di dalam khemah . hiyahhh ! menjadi walaupun aku dah kentot banyak-2 kali . hampir 4 jam aku jaga mereka . penat jangan cakap laa kann . dalam pukul 1 mcm tu balik . haih . lapa lapa and lapa . pas makan aku terus tidor balik sampai tak ingat dunia . memang laa tidor kita tak ingatkan dunia . mana ada kita mmpi dunia . heh .

Pengalaman hari ini, mcm nie rupanya jadik cikgu . agak-2 aku kecik2 dulu mesti kanak-2 yang mendengar kata kan ?

IBU NORRY : TIDAK !!


1 comment: