APA YANG KAU MILIKI SEKARANG TAK AKAN PERNAH KEKAL. SEMUA TU PINJAMAN DARIPADA ALLAH, SEMENTARA. WALAU SEMENTARA, IA MAMPU BUAT KAU RASA APA TU BAHAGIA. DERITA TU AKAN ADA, CUMA TAK AKAN LAMA. SEBAB TU ALLAH JADIKAN KAU MANUSIA, UNTUK KAU MENEROKA APA YANG DIA CIPTA

Thursday, July 7, 2011

boleh tak kalau.....

ASSALAMUALAIKUM

ok, sorry kepada reader yang setia membaca entry aku sebab dok menonggeng tunggu aku update entry baru yang tak jugak diupdate setelah sekian lama . walaubagaimanapun, aku ada buah tangan untuk anda semua . siapa nak gambar saya angkat tangan ? ok, takde orang angkat tangan melainkan aku je . sekarang mari kita baca entry ni sambil duduk makan kacang sebab cerita ini tak menarik pun sebabb tu aku suruh makan kacang untuk hilangkan bosan korang menghadap entry aku ni . mari kita mulakan dengan poco-2 untuk hilangkan segala lenguh yang ada di kelopak mata .

cerita bermula...

malam tadi memang aku merancang untuk tidur awal sebab aku mengantuk sangat even aku tipu korang sebab yang sebenarnya aku tertidur dengan outline essay aku tak siap bagai kan . ceh, dengan aman damai aku pergi meneruskan tidur . bangun-2 aku sedar dah pukul 8 setengah . eh, masih awal . gila kau awal ! dah nak dekat pukul 9 laa gilaa ! kelas start pukul 9 . dengan langkah yang gagah aku pergi bilik air sambil mengejutkan rommate aku yang seakan patung kat kedai yang tak bergerak . memang best kejut manusia sebegitu . ok, then bila mandi sempat laa jugak nyanyi 2 3 lagu sambil melambai-2 kearah peminat yang tidak henti bersorak menanti lagu seterusnya . *ok, ini tipu . then bila dah habis mandi nasib baik roommate aku dah pergi mandi . then aku pon siap-2lah . sampai kelas, lecturer cakap kena cari bilik lain sebab LCD ada problem . ok, berjalan lagi demi ilmu . then lepas habis kelas ade english class . yeay . punye semangat kann . then aku rasa mcm ada something yang tak kena . aku pun menggaru-2 kepala yang tak gatal dan comel dengan memikirkan ape yang budak kelas aku dok sibuk bincang-2kan sambil tergopoh gapah menulis .

ok, aku dah ingat . OUTLINE ESSAY aku !!!!!!!! actually dah siap dah but tak print and laptop tak bawak . hebat tak duduk dalam keadaan mcm nie . padahal nak sumbit today . ya ya ya . aku tahu aku hebat *perasan tahap gaban laa gilaa ! then aku cakap kat membe aku . konon mcm tak tahu laa today kena hantar outline . beginilah dialog kami :

AKU : eh, apa ni ?
MEMBE : outline laa gilaa ! hantar today .
AKU : eh, esok laaa .
MEMBE : today laaa . kau tak siap ?
AKU : dah . dalam beg *padahal tak print . TERbohong

then aku dengan selamba melangkah masuk ke kelas english . sampai je kelas budak-2 berpusu-2 nak tunjuk hasil kerja yang mereka dok gigih nak hantar . ceh, konon rajin laaa . then aku pon pergi laa kedepan kelas dengan niat nak cakap yang aku punya tak print lagii . then bila talk encik english pon bersuara .

ENCIK ENGLISH : hello-2, class, the outline will be submitted by tomorrow . 

then aku rasa mcm nak loncat sampai tingkat paling atas . yang lain dok gigih buat semua cakap mcm penat je siapkan . bagos laa dah siap gilaa ! then petang pulak presentation kelas cik azura . mcm biasa soalan-2 yang pedas akan keluar dari group aku dan kebiasaannya mereka akan membalas balik . so kami kena kerja keras sikit and read detail lagi pasal tajuk yang kami akan present . weyh, korang tanyalah cepat ! *hahaha ! aku nie tetibe lak berlagak . disebabkan jadual yang sangat padat today, aku pon sangat cepatlah lapar . memang sangat lapar sehingga sekarang ponn lapar . even dah makan kasut rooommate aku still aku lapar . and tak lupa kelas en zul kami belajar perkataan baru . SHINGLE . bukan single laa gilaa ! benda tu perkataan untuk construction . siryes aku memang ketawa tak henti dengar perkataan tu sebab bunyi die mcm single . dengan lecturer aku yang buat lawak dengan perkataan tu . and mesti benda tu aku akan ingat time final exam nanti .


No comments:

Post a Comment