APA YANG KAU MILIKI SEKARANG TAK AKAN PERNAH KEKAL. SEMUA TU PINJAMAN DARIPADA ALLAH, SEMENTARA. WALAU SEMENTARA, IA MAMPU BUAT KAU RASA APA TU BAHAGIA. DERITA TU AKAN ADA, CUMA TAK AKAN LAMA. SEBAB TU ALLAH JADIKAN KAU MANUSIA, UNTUK KAU MENEROKA APA YANG DIA CIPTA

Thursday, October 13, 2011

hobby

ASSALAMUALAIKUM

eh eh eh eh eh , eh kenapa dengan aku ni ? heh , hari ni aku tak buat apa pun kat rumah , siryes memang cuti inilah yang aku nantikan bila di kampus but then bila dah cuti lama , takde benda nak buat , memang haritu semangat nak cari part time tapi bila dah seminggu ada kat rumah rasa malas pulak , nak nak bila nak kena merayap cari kerja , ada tak kerja yang tak lama tapi boleh dapat gaji beribu ? okay tak nak jawapan sebab nanti mcm mcm jawapan keluar . semalam pergi cari jugak tapi malas dah nak cerita , kalau nak dengar cerita , silalah ke blog membe aku yang tersayang yang cari kerja dengan aku semalam .


okayy , removekan kisah cari kerja tu dalam kepala hotak korang , cucikan dengan dettol 3 kali seminit supaya ia bersih , sekarang , kita cerita tentang hobi pulak . hobi ? okayy perkataan ni buat aku ketawa kejap sambil hingus meleleh sebab mcm zaman sekolah sekolah dahulu kan ? hobi apa ? mengumpul setem , ahha , kalau ada hobi tu sekarang , mesti gigih org tu cari setem , tapi mesti setiap satu manusia kat muka bumi ni ada hobi , tak kiralah berak ke , korek hidung ke , makan sambil menyiarap ke apa ke tapi yang penting dia hobi kita .

H O B I ?

hobi aku takdelah pelik sangat sebab aku tahu ramai orang yang ada hobi jugak . mcm mcm jugaklah hobi yang aku ada , mungkin aku suka tengok tapi aku tak suka gunakan , aku suka kumpul benda benda yang aku nak tunjuk kat bawah ni kejap lagi , aku memang jaga benda ni sampaikan kalau salah satu ni rosak sikit dah boleh buat aku bad mood dah . yelah , benda yang kita sendiri minat and sendiri beli kan , mana tak sayang .

PERTAMA , aku suka kumpul manga , bukan majalah mangga yang tunjuk segala mangga tu , tapi anime . selalunya aku lebih gemar pilih karya yang malaysian than japan . sebab jalan cerita dia best . dua karya yang selalu aku baca , Zint and Ben . memang best and addict kalau sekali dah beli karya dia . cerita memang tak pernah bosan . siryes waa cakap beb , cubalah . aku sanggup beli even masa tu dah tak tahan nak berak cair , singgah jap . okayy , tak senonoh . haha , dia ada 2 types , kalau yang berwarna tu , satu RM7.50 and kalau tak berwarna satu RM6.50

manga ini terbaik antara yang terbaik !

under 18 , aku perefer korang baca yg ni dulu before lain , the best !


KEDUA , minat aku kat cartoon ni sejak aku tingkatan tiga hinggalah sekarang , 19 tahun . best , tapi selalunya budak lelaki jelah yang minat anime ni , aku sanggup online tengok cerita ini via internet , memang best . and kadang kadang aku suruh adik aku pow papa mintak duit beli buku ni , bangsa membaca , bangsa berjaya , haha , alasan bukan main lagi . korang tahu kan cerita naruto ? daripada dia kecik aku tengok sampai dia mah masuk shippuden dah , okayy tak payah tahu . then ada dua jenis buku yang aku beli , kalau yang biasa RM4.80 je , then kalau nak siap dengan vcd sekali RM6.90 . tak kira di mana mana mesti aku akan cari , thumbs up !

inilah hasilnya , ada yang dah bersepah tak jumpa =='

antara 4 yang aku berulang kali suka baca !


KETIGA , majalah remaja , sebabnya dulu adik aku suka baca majalah ni , selalu suruh aku beli at last bila aku bukak , yang bestnya bila dia bagitahu tentang info info kat dunia , kalau tak silap kat muka surat depan , lepastu ada cerpen and ada kisah lawak . kalau aku beli , aku baca tiga tu je then bagi adik aku baca isi kandungan yang lain . kadang kadang benda tu dah setahun beli baru aku selak tu pun kalau takda kerja , boleh beli kat mana mana dengan harga RM5.00 .

tak banyak sangat pun aku beli


KEEMPAT , buku novel ni , memang terbaik sebab masa aku nak pergi cari cari buku kat kedai buku , aku tengok cover dia cantik . mcm orang kata jangan nilai buku melalui luaran kan , so aku bukaklah , cerita dia memang interesting . aku beli masa tu dalam RM72.90 , but sekarang ada offer kot , mungkinlah . jalan cerita dia memang best , lima bintang aku bagi .

tajuk dengar pun dah best kan


KELIMA , jam , shades , bangle memang menjadi kegemaran aku . memang aku suka pakai semua tu and bila takda salah satu mcm rasa kosong terutamanya jam . jam mendorong aku menepati masa , oh yeke , haha . then shades pulak memang aku suka kumpul and akan pakai tapi jarang aku pakai bila ambil gambar . and and and aku tak boleh blah bila tengok orang pakai shade on the night , malam ada matahari pulak kan nak silau silau , ohh lupa lampu jalan tu buat mata silau tapi siryes bila aku tengok orang pakai konon stylo la waktu malam , annoyying sangat , haha , kenapalah perlu pakai . and barang yang paling sayang mestilah laptop kan , segalanya apa yang aku ada aku simpan dalam dia , haha , boleh rindu woo kalau aku tinggalkan kat rumah , hehe . tapi , kadang kadang aku tak bersihkan pun dia sampai aku sendiri selesema bila aku bukak dia .



inilah hobi aku , suka kumpul kumpul bahan bahan mcm ni . memang best sebab bila bosan boleh baca . tapi aku tak suka kalau dah baca tak letak balik , nanti aku yang kena susun , and nak nak kalau page dia terkoyak ke , plastik dia takda , lagilah menyirap sebab aku sendiri yang punya pun aku baca hati hati . hehe , inilah kisah hobi aku and kalau ada yang update blog pasal hobi jugak , bagi link kat aku di comment , nanti aku pergi melawat satu persatu , and kepada pakcik semalam kat giant , bahagia he buat orang mcm tu , kami tak nak pun datang situ , and kepada adah , haha , semalam memang kelakar , sangat dan sangat . and kepada aku , jangan malas nak buat kerja , rajinkan diri .


NOTE : hidup penuh dengan tawa dan duka , ye tak ?


No comments:

Post a Comment