APA YANG KAU MILIKI SEKARANG TAK AKAN PERNAH KEKAL. SEMUA TU PINJAMAN DARIPADA ALLAH, SEMENTARA. WALAU SEMENTARA, IA MAMPU BUAT KAU RASA APA TU BAHAGIA. DERITA TU AKAN ADA, CUMA TAK AKAN LAMA. SEBAB TU ALLAH JADIKAN KAU MANUSIA, UNTUK KAU MENEROKA APA YANG DIA CIPTA

Saturday, March 24, 2012

dan itulah pengakhiran kisah kami

ASSALAMUALAIKUM

today back to blogging after dah masuk 3 ke 4 hari dah aku stop blogging . sebab ada request from someone suruh hold dulu cerita tu . i mean cerita before this entry : KAU BANYAK MENGAJAR AKU ERTI CINTA (klik untuk ke entry) . so what will i tell you today ? actually aku kan suka berblogging , then aku masukkan saja cerita aku and dia dalam tu , and yes , aku pun tak expect that aku dah buat orang ramai menangis with that entry . minta maaf minta maaf minta maaf . actually yes , luahan hati aku . and sorry for those yang tak suka baca cerita aku sendiri tu . and aku tak boleh nak cakap apalah kan . just senyum and pray for you .




and yes , memang banyak interaction yang aku dapat from facebook , twitter and also comment kat blog . and yes kat BBM pun ada juga . tudiaaa aku macam appreciate gila dengan you guys sebab always support with kata kata semangat korang . and for those yang ada request nak tengok gambar isya tu , yes sorry aku tak dapat nak publish kat blog sebab aku kena hormati privacy and hak dia . gambar orang aku tak boleh suka suka nak publish . dia jauh . kalau dekat sekarang juga aku boleh tanya . and yes , thank you sebab enjoy reading dengan entry aku tu , and siapa siapa yang ada promote blog aizat thank you so much ! and ada juga yang buat entry pasal blog aku ni , thank you juga and kalau nak baca , klik link ni :


aku tak dapat lah nak print screen masukkan semua interaction dalam twitter kan , tapi yes aku akan masukkan statistics blog aku after 2 hari aku masukkan entry tu and yes aku pun sangat sangat sangat terkejut kira macam kaku kejap sambil air liur meleleh . ok ini tipu . so siapa nak tengok tu aku ada masukkan gambar and siapa yang tak nak tu sila pejam mata sekejap . pejam pejam pejam .




okay bila dah ramai ramai baca , and yes mesti akan ada banyak yang bertanya right . and yes aku akan menjawab soalan tu di sini . aku ambil the famous question  .

QUES : kalau one day dia balik aizat akan terima dia ke tak ? aizat masih sayangkan dia ?

macam orang kata people come people go , and yes . dia pernah muncul dalam hidup aku . pernah membuat aku tersenyum . pernah membuat aku happy . yes dulu dia selalu beri aku semangat . tak pernah aku tunjukkan patah semangat aku depan dia . tak pernah dia bersedih depan aku . kat bibir dia hanya ada senyuman . always terukir dengan senyuman yang tak pernah hilang , senyuman yang ikhlas daripada hati dia . dia banyak mengajar aku erti cinta , erti menghargai hati seseorang , erti untuk lebih kuat dalam hidup . bukan sebab aku sangat sangat memuja dia , tapi sebab aku hargai keikhlasan dia , aku hargai senyuman dia , aku hargai kemunculan dia dalam hidup aku . sebab , kerana dia , banyak mengubah pandangan aku terhadap orang lain .

if one day dia kembali , kalau dia cari aku , yes , hubungan kami akan menjadi sebagai seorang sahabat . sahabat yang paling akrab . sebab inilah keputusan kami before dia ke sana . dulu , memang aku susah nak terima benda ini . persahabatan tak susah nak bertukar menjadi cinta , tapi cinta susah nak bertukar menjadi persahabatan . tapi dengan dia juga , aku belajar semua benda itu . aku mesti terima dia bukanlah lagi cinta aku . kami adalah sahabat , sahabat yang tidak akan putus selamanya . even dia jauh di sana , aku always tersenyum bila aku ingat balik apa yang dia pernah cakap kat aku :

YOU TAHU TAK EVEN I DAH JADI KAWAN YOU , I NAK YOU TAHU , I NAK I JADI KAWAN YANG ADA 3/4 DALAM HATI YOU , TAPI FULL OF YOUR HEART UNTUK QUEEN YANG AKAN MENJAGA HATI YOU

and yes , semua sudah pun happen right now . dan itulah pengakhiran kisah kami . kisah cinta kami yang mana bagi aku amat bermakna dalam hidup aku , dia yang pernah muncul dalam hidup aku tapi sudah pergi and aku sudah buka buku baru , cari life baru dalam hidup aku . bukan sebab aku mudah melupakan sesuatu , bukan sebab aku mudah jatuh cinta dengan orang lain . tapi sebab aku tahu , benda yang lepas kalau aku terus fikirkan dia tak akan kembali ke tangan aku . yang ada dalam tangan aku , mencari kebahagiaan and membuat orang happy and boleh mengukir senyuman di bibir mereka . senyuman yang ikhlas daripada mereka . dan sekarang aku ada dia (FATIN) yang always together buat aku always mengukir senyuman di bibir aku , tak pernah putus senyuman itu . sebab aku tahu , dia ikhlas , ikhlas menerima aku . and yes , dia memahami aku . anggaplah kisah aku dan isya hanya benda yang pernah singgah dalam hidup aku untuk buat aku tersenyum .

dan anggaplah kisah aku dan fatin sekarang untuk menyambung senyuman yang pernah aku ukir sebelum ini . pertemuan itu ada bagi setiap orang , tapi tak semestinya jodoh kita dengan dia . percayalah , kalau dia bukan untuk kita , akan ada orang muncul dalam hidup kita , ikhlas menerima kita . even buku tentang kisah cinta aku dengan isya telah aku tutup sebab aku sudah ada buku cinta aku dengan fatin , tetapi buku PERSAHABATAN aku dengan isya tak pernah aku tutup , sebab aku tahu one day , kalau ada pertemuan , kami akan berjumpa . mungkin masa sama sama akan melangsungkan perkahwinan dengan jodoh masing masing , insyaAllah . and yang aku harap and doakan untuk dia , dia akan always menjadi gadis yang kuat macam pernah aku kenal dia dulu . and jumpa dengan cinta yang akan benar benar menghargai dia . dan aku sangar berbangga pernah kenal seorang gadis macam dia , seorang gadis yang pernah muncul dalam hidup aku . and aku harap akan ada cinta yang lebih baik untuk dia . macam dia cakap :

CINTA ITU ANUGERAH ALLAH , HARGAILAH CINTA MACAM MANA AWAK HARGAI DIRI AWAK SEBAB CINTA BUKAN UNTUK BUAT ORANG TERLUKA


wish you all the best with full of smile , Nur Edellynn Ellyssya


24 comments:

  1. TT__TT.. lumrah hidup kan.. semua yg hidup mesti merasai kecewa.. memang sedih tapi life must go on.. chaiyok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes , macam macam lagi yang kita nak kena tempuh :)

      Delete
  2. Wahh. Cerita awak banyak mengajar orang luar sana. Goodluck with your own life (:
    Btw, cerita mmg awesome (:

    ReplyDelete
  3. Wahh. Cerita awak banyak mengajar orang luar sana. Goodluck with your own life (:
    Btw, cerita mmg awesome (:

    ReplyDelete
  4. sedap la namer isya tu , mesti org nyer pown cantik .

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you , she's almost same like shila amzhah :)

      Delete
  5. lumrah hidup..semua pernah rasa kecewa and gembira.. i hope persahabatan korang kekal walaupun abg aizat dah berpunya :)

    ReplyDelete
  6. lumrah hidup kan..semua pernah kecewa and gembira.. i hope persahabatan korang akal kekal walaupun now abg aizat dh berpunya.. be strong bro :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. okay atien , i will . akan hargai dia macam mana isya hargai abg :)

      Delete
  7. sangat2 betul bila cinta tukar jd shabat sgt payah , but korang success to do it ! really impressed :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you for reading , yes i hope she will be happy :)

      Delete
  8. Friendship is the most beautiful thing in life aside relationship . Terharu bca entry sblm ni and yg nieh . Speechless pun ada gk . Turut sama merasai the lost feeling msa bca entry sblm yg ni . Life must go on,Aizat . . . I harap you prosper dlm life u and continue to be strong

    ReplyDelete
  9. I've read entry yg sblm ni . Sedih tau entry tuu . My heart cries sbb feel sgtt and act , i've felt mcm tuh before tpi lain situasi lah . I hope u continue to be strong and appreciate everything you have okay .
    Sincere : BlackRosesAries

    ReplyDelete
  10. Friendship is the most beautiful thing in life aside relationship . Terharu bca entry sblm ni and yg nieh . Speechless pun ada gk . Turut sama merasai the lost feeling msa bca entry sblm yg ni . Life must go on,Aizat . . . I harap you prosper dlm life u and continue to be strong

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes , i will always , thank you for supporting :)

      Delete
  11. :') sedihhh tp byk y bole diambil iktbr nyer . hope kekal n happy selalu ;)

    ReplyDelete