APA YANG KAU MILIKI SEKARANG TAK AKAN PERNAH KEKAL. SEMUA TU PINJAMAN DARIPADA ALLAH, SEMENTARA. WALAU SEMENTARA, IA MAMPU BUAT KAU RASA APA TU BAHAGIA. DERITA TU AKAN ADA, CUMA TAK AKAN LAMA. SEBAB TU ALLAH JADIKAN KAU MANUSIA, UNTUK KAU MENEROKA APA YANG DIA CIPTA

Tuesday, May 7, 2013

kalau baca mesti kau bengang

ASSALAMUALAIKUM

hai , apa khabar semua ? ok takyah kau nak tunjuk baik sangat Aizat depan semorang nak tanya khabar segala kan . semakin hari ni semakin hangat aku rasa lepas Pilihan Raya Umun ke 13 ni kan . tak kira mak orang , ayah orang , anak beranak orang semua dok membincangkan isu PRU13 ni . bagus , amalan keluarga yang sihat . di samping tu , aku bersyukur gak sebab masih terus dikurniakan dan diberi peluang untuk menikmati keamanan dan kedamaian yang ada sekarang . yang pot pet pot pet tak puas hati tu kau tolak je tepi jejauh . takyah dengar , tutup telinga , pasang earphone dengar lagu Mariah Carey lagi baik . 

nak cerita apa pulak kan harini ?

dalam pada kesibukan aku berkerja kan , sempat gak aku dok terbaring baringkan kepala aku atas meja . bukan sengaja nak baringkan kepala aku atas meja , tapi tak sengaja . boleh pulak tak sengaja kan . tetibe dalam pada dok berkhayal macam nak tidur tu , tetibe teringat ada satu cerita yang boleh gak aku buat modal nak cerita kat korang . aku pun terus lah mengoogle google dengan gigih gambar gambar yang berkaitan untuk aku tunjukkan kat korang yang mana ada kait mengait jugaklah dengan entry aku ni . kalau Ibu aku tahu kegigihan aku macam ni , mesti perut dia rasa sejuk macam ada beg plastik ais masa mengandungkan aku dulu . ok tak lawak . 

dan dengan kegigihan aku tu semua sampai setengah jam aku dok google gambar ni semata mata untuk kau , aku persembahkan kat korang gambar gambar ni semua , lepastu baru aku cerita apa kaitan gambar dia dengan tajuk entry aku yang terbakar panas berdarah ni . yang wifi rumah dia tak laju , kau pergi kejap umah jiran kau yang wifi laju . dah habis baca entry aku , dah tengok gambar baru kau balik rumah . 












ok belum aku cerita apa apa lagi kau dah rasa terbakar ye tak dengan hanya melihat gambar ni sambil terkebil kebil . kau belum tengok gambar kat bawah ni lagi . memang membara babe guwa cakap sama lu . bukan nak cakap apa lah kan , come on , macam ni ke mentality yang perlu kita pupuk ? ok terasa macam aku ni cikgu sivik sekolah rendah pulak . 








ok dah aku rasa takyah kau nak refresh page ni banyak banyak kali . takyah nak tekan refresh page 5 , 6 , 7 malah 8 kali . sebab apa ? sebab memang gambar tu crack . takda gambar apa pun sebenarnya . kau refresh lah sampai ke esok pun dia tak akan keluar gambar kau paham ? even tenet kau selaju 7GB sekalipun tak akan boleh kau tengok gambar tu . k tak lawak Aizat . amacam ? terbakar tak kau baca entry ni sambil jari kau dok tekan butang refresh dari tadi tak henti . penat tau aku google macam macam semata mata nak cari gambar crack kat atastu . big clap untuk kegigihan aku . kbai .


NOTE : dah tak rasa mengantuk kan lepas baca entry aku ? yeay !