APA YANG KAU MILIKI SEKARANG TAK AKAN PERNAH KEKAL. SEMUA TU PINJAMAN DARIPADA ALLAH, SEMENTARA. WALAU SEMENTARA, IA MAMPU BUAT KAU RASA APA TU BAHAGIA. DERITA TU AKAN ADA, CUMA TAK AKAN LAMA. SEBAB TU ALLAH JADIKAN KAU MANUSIA, UNTUK KAU MENEROKA APA YANG DIA CIPTA

Wednesday, November 4, 2015

Demi RMHC – I’m For The Kids

ASSALAMUALAIKUM

Aku pasti and bet dalam zaman yang serba moden and canggih ni, mustahil kalau korang tak tahu pasal Ronald McDonald House Charities Malaysia (RMHC) yang dah lama established since February 1990. Gila kalau kau cakap tak lama kan? So apa orang kata, sambil sambil kita makan tu, sambil tu kita boleh menderma untuk orang lain juga sebab RMHC ni memang satu organization yang membantu kanak kanak yang kurang kemampuan dari segi Health, Education and Welfare. Tak percaya? Korang boleh Google sekarang kasi buka besar sikit bijik mata tu.

So aku pasti dekat sini mesti ramai yang suka charity work kan? Yelah kadang kadang kita tak dapat nak curi masa sangat untuk kita join sepanjang masa semua charity program. Ada class, ada exam, ada test, nak beli make up, nak pam tayar kereta, nak berjogging bagai kan. So, ni yang kena start salin ni (please ambil buku nota sebab ini penting), sebabnya ni topic yang aku nak highlight dekat update aku harini. 


GOOD NEWS!

Mulai daripada 7 November 2015 ni, korang boleh join campaign "Show Your Stripes" oleh McDonald’s Malaysia bagi mengumpul dana buat RMHC untuk kita sama sama bantu kanak-kanak yang memerlukan. Macam mana? Tak susah! For me sangat senang. Tak ada nak kena berlari ke nak kena lompat pagar ke apa ke. From date yang aku bagi tadi tu, korang boleh purchase stripes socks (red and white) dekat any McDonald's branch (nationwide) untuk create awareness agar kita sama sama dapat bantu orang lain. Even kalau kita rasa macam tak banyak, tapi benda tulah yang sangat berharga di mata orang lain.


I GOT MY OWN SOCKS! Yuhuuuuu!


Please purchase more! Makin banyak beli, makin banyak boleh tolong kanak-kanak yang memerlukan.


From this program or senang cerita campaign lah kan, dia akan raise awareness untuk 4 pillars of RMHC’s programs: 

Ronald McDonald House (RMH) 
Ronald McDonald Scholarship 
Ronald McDonald Sensory Room 
Ronald McDonald Gift of Smile 


So from 4 pillars ni of course lah semuanya untuk membantu kanak kanak yang memang memerlukan and untuk kita jadi community yang prihatin akan keadaan orang lain yang kurang bernasib baik daripada kita. Dengan cara ini, kita spread the word and reach out to those who are in need of help. Mungkin hari ni bukan kita yang susah, tapi esok, siapa yang tahu kan macam mana? I know everyone so far has been so very supportive, kind with their words and their donations. Mari kita support campaign ni dan teruskan usaha murni to help those who are in need. 

Oh ya, korang boleh singgah website dia orang, untuk tahu lebih lanjut lagi pasal RMHC ni, please. Just click je link dekat bawah and korang akan terus direct ke laman web RMHC.



Setiap purchase korang yg RM 10 (GST included) untuk beli striped socks tu, akan disumbangkan kepada 4 program utama yang aku dah listkan macam dekat atas tu, then untuk korang support campaign ni, korang bolehlah mula pakai untuk tunjukkan yang korang juga sama sama prihatin terhadap golongan kanak-kanak yang memerlukan. Tak semestinya kena ada duit yang banyak je baru boleh tolong orang, ini adalah salah satu alternatif mudah untuk korang sama sama membantu orang lain. Sometimes, as we carelessly throw away food, or take extra long showers, they are struggling to find something to eat. Rethink about your struggles. They have to pretend like their life is normal while their life in sorrow. 

But you? 

Oh ya, selain daripada tu, yang paling aku tak sabar nak cakap dekat korang ni, pasal korang boleh juga sama sama join untuk jadi volunteer ye untuk program ni, cara dia senang dan tersangatlah mudah, aku siapkan link dekat bawah ni, korang tinggal nak click je. Tak perlu buat apa apa, click je baca baca baca then daftar jadi volunteer. Best! Especially untuk yang siapa siapa yang memang tengah cari untuk jadi volunteer program program charity macam ni kan. Those wishing to help may do so in the following ways:




Senang kan? Tak lupa, mungkin ada yang tertanya tanya boleh ke kalau nak menderma? Macam mana cara dia? Jangan risau, aku ada link juga untuk korang menderma. Sama macam dekat atas, korang just click je link dekat bawah yang aku dah sediakan. Jangan malas tau!




So sambil sambil korang makan McDonald's tu nanti, sama sama boleh purchase striped socks ni banyak banyak mulai 7 November yang juga merupakan Hari Kanak-Kanak Antarabangsa. Bila dah beli satu rasa macam nak beli lagi sebabnya sambil menderma, sambil tu dapat stoking comel. Belilah banyak banyak then share dengan family. 

So apa yang korang tunggu lagi? Jom sama sama purchase striped socks ni sebelum menyesal sebab tak purchase awal awal, stoking ni limited sahaja tau. Sambil sambil tu boleh sama sama membantu RMHC untuk raise funds bantu kanak-kanak yang memerlukan. Even a small contribution will make a huge difference in someone's life. Don't forget to support this campaign by use this hashtag #DemiRMHC


Better late than never, right?




Remember, not only you helping them live their lives, but you also giving them hope. What are you waiting for? #DemiRMHC


TWITTER : @AizatAbd
INSTAGRAM : @skullsulivan
FACEBOOK : Aizat Abd


3 comments:

  1. abangjat ajar la camne nak design blog cam abangjat punya blog lawaaaaa

    ReplyDelete
  2. Good sharing, Special Children Society of Ampang (SCSOA) is a centre that cares for children with special needs to equip them with the skills necessary to be a part of society, recently Ronald McDonald House Charities (RMHC) Malaysia funded a sensory room, it is a safe space for children who are intellectually and developmentally challenged and comes furnished with multi-sensory equipment from the UK, see detail at:
    http://kidbuxblog.com/ronald-mcdonald-sensory-room-heightens-the-senses-of-the-developmentally-challenged/





    Best Regards,
    Your favorite Split Queen Box Springs or split queen box spring bedframe selection.

    ReplyDelete