APA YANG KAU MILIKI SEKARANG TAK AKAN PERNAH KEKAL. SEMUA TU PINJAMAN DARIPADA ALLAH, SEMENTARA. WALAU SEMENTARA, IA MAMPU BUAT KAU RASA APA TU BAHAGIA. DERITA TU AKAN ADA, CUMA TAK AKAN LAMA. SEBAB TU ALLAH JADIKAN KAU MANUSIA, UNTUK KAU MENEROKA APA YANG DIA CIPTA

Wednesday, March 28, 2012

yes , I'm not perfect , everybody also

ASSALAMUALAIKUM

everyday , bila aku buka blog , i received many and more more and more feedback daripada my passed entry : KAU BANYAK MENGAJAR AKU ERTI CINTA . that one yang support yes aku ucapkan terima kasih . for those that give an advice , thank you so much but then that person that have the type like "mengutuk" others without thinking before they think what are they saying about . come on , this is my story , this is my life , so stop judging me , i know what I'm doing , we both know which one is the better . macam macam kata kata yang aku terima , macam macam orang cakap pasal cerita aku tu but yes thank you siapa yang read that story until received sampai sekarang 16781 pageviews for that entry . macam aku cakap , ada orang cakap kat aku , yes aku tak tuding kat siapa siapa pun but soalan ni yang sering orang tanya , sering cakap :

"KALAU BETUL BETUL CINTAKAN DIA TAK AKAN LEPAS DIA MACAM TU JE , INTERNET ADA , MACAM MACAM CARA LAGI NAK KEJAR DIA , TAK NAMPAK APA APA SEDIH PUN DALAM ENTRY NI"

okay listen it ,
tak pernah aku anggap nak buat semua sedih , semua menangis baca entry aku ni . ini hanya kisah biasa , simple love story , my simple life story that I,m talking on my blog bukan blog orang lain . kisah yang aku sendiri alami , bukan aku sukahati cakap and reka cerita orang . tak pernah aku memaksa orang sama sama dengan aku untuk sedih sebab aku sendiri pun dah anggap benda ini memori aku dulu and aku perlu simpan , tak perlu nak buang sebab bendi inilah yang akan lebih menggembirakan hidup kita .  tak pernah aku panggil semua orang baca sebab aku simpan dalam blog supaya bila dah lama nanti , aku akan tersenyum kembali bila baca kisah aku sendiri , but people judging without thinking .

#internet ?
yes memang internet kita boleh contact siapa siapa sahaja walau kat mana mana kita suka . yes memang aku cintakan dia , rindukan dia but itu semua kisah DULU . dah banyak kali dah aku cakap , this is our decision . what we choose for our life , bukan kami tentukan for others life . memang kami nak berkawan , memang kami nak dengan cara macam ini . pergi tanpa berita , sebab ini yang dia mahu . supaya senang kami nak buang perasaan cinta each others . bukan senang orang yang kita cinta kita nak jadikan dia kawan . kalau kita tak tahu apa yang others people alami , so stop talking about them , stop judging them , you try walking on the water and if you success and i will call you perfect ever .

sorry if terkena pada siapa siapa but then kalau orang yang dengki , orang yang tak suka terus push macam ni , siapa yang tak terasa . everybody have their own feeling . kita bukan patung , kita bukan baju takda perasaan . yes aku memang tak perfect , aku memang tak pandai hargai orang tapi aku masih pandai nak hormat orang lain . so better you thinking before you said about others . sebab one day , what we talking about others , the others will talking about us . like my mother said :


WATCH YOUR THOUGHTS , THEY BECOME WORDS
WATCH YOUR WORDS , THEY BECOME ACTIONS
WATCH YOUR ACTIONS , THEY BECOME HABITS
WATCH YOUR HABITS , THEY BECOME CHARACTER
 WATCH YOUR CHARACTER , IT BECOMES YOUR DESTINY



NOTE : tak pernah ambil tahu and kisah orang cakap pasal aku

No comments:

Post a Comment